måndag 23 september 2013

Flytt


High fashion?

Tanken var att köra ett par flyttlass igår. Verkligheten = vi han med ett. Säng, nattduksbord, stol, matta, frysvaror, skafferivaror, porslin... you name it. Allt fick vi upp på fjärde våningen. Utan hiss. För den var ur funktion. Strålande typ. Vi var i gång från 9-21 ungefär. Non stop. 

Vi avslutade när jag var på vippen att använda en skiftnyckel för att skruva i en skruv. (Ja det är sant!) Jag tog tag i verktyget som låg närmast mig på golvet, skiftnyckeln. Höll den i handen och stirrade på skruven som i trans tills att Erik flikade in att jag kanske skulle byta till stjärnskruvmejseln istället... 

En stor eloge till honom för att han höll mig på bra humör hela dagen, ingen dålig bedrift med tanke på förskjutna mattider och därmed lågt blodsocker. 

Gårdagen känns idag. Jag är lite öm i armarna, lite öm i benen. Är lite öm i hela hjärnan skulle jag vilja påstå. Vi sov hos Eriks föräldrar. Klockan ringde 5.30 för att han skulle hinna till jobb och jag skulle hinna mellanlanda hemma innan jag tog nästa tåg vidare mot Helsingborg för föreläsning. När jag väl sitter på föreläsningen så får jag reda på att vi inte bara har föreläsning 10-12, vi har en 13-15 också. Det betyder att jag måste köpa lunch, något som jag dyrt och heligt lovat mig själv att det skall icke hända under min tid som student. Men man måste ju äta så det var bara att slänga upp plånboken och betala. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar