lördag 28 september 2013

Vackert


Höst

Häromdagen gick jag ner på stan för att sträcka på benen. Det var en torsdag och klockan var runt fem, sex tror jag. Kommer ner och möts av en fantastisk atmosfär. Det är inte bara att höstsolen lyser upp och framhäver trädens gulnade löv. På stans restauranger och caféer sitter folk och njuter av en vanlig torsdag i september. På uteserveringarna syns folk som tar ett glas efter jobb, som fikar med en vän, som äter fin middag tillsammans. Gemensamt för dem alla är att de tar sig tid att leva. Personligen tycker jag det är en ypperlig idé att sätta sig på en restaurang mitt i veckan, dels för att helgen är speciell som den är utan restaurangbesök och dels för att det inte är hälften så mycket folk att trängas med som på helgerna. 

Så ska jag också göra. Jag ska hylla måndag, tisdag, onsdag och torsdag med ett restaurangbesök då och då. Jag ska sätta guldkant på vardagen när jag fikar med en vän eller äter middag med kärleken en helt vanlig, skruttig tisdag. Som student passar det sig inte vidare, men när jag väl får fast jobb tror jag att jag ska börja äta ute lite oftare. Ja, det tror jag faktiskt att jag ska. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar