onsdag 2 oktober 2013

Snörvel, snörvel


Bild ovan: Snorunge, kraxar som en kråka med avbrott för små, små hostattacker.

Det kunde varit bra mycket värre. Magont och grejer är ju exempelvis inget man vill ha så då känns en fet förkylning ganska lindrig under omständigheterna. Eller hur?

Efter dagens föreläsning bytte jag om till mjukisbrallisar och pysslade lite med tradera-auktioner. Läste en artikel inför morgondagens dejt med seminariegruppen och har därmed varit tillräckligt duktig för idag.

Men vet ni. Igår kväll innan jag skulle lägga mig tog jag en lång och varm dusch. Så när jag stod där under det rinnande vattnet så kände jag sådan tacksamhet! Tacksam för att jag är omgiven av så många fina människor, tacksam för att jag har en egen lägenhet och kan duscha varmt precis hur länge jag vill, tacksam för att jag bara är förkyld, tacksam för att jag lever. Jag menar, det är inte så dumt ändå!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar